شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

ولینگتون: تلاش‌های یک دزد سمج برای شکستن شیشه‌های یک فروشگاه در نیوزیلند باعث شد تا او مجروح شد!

تصاویر دوربین مدار بسته نشان می‌دهد که این دزد 3‌بار تلاش کرده  که با سنگ‌های بزرگ شیشه‌های ضدضربه  این فروشگاه را بشکند اما هر بار بازگشت این سنگ‌ها باعث زخمی شدن خودش شده است!

ماموران پلیس می‌گویند این دزد پس از اینکه یکی از سنگ‌ها به‌شدت به سرش برخورد کرده  سرانجام از سرقت اجناس این فروشگاه صرف نظر کرده است. پلیس اکنون از اهالی محل خواسته است برای شناسایی این سارق کم‌عقل، به اداره پلیس مراجعه کنند. پلیس می‌گوید با توجه به شدت ضربه‌ها این دزد احتمالا مجبور به مراجعه به بیمارستان شده است.

حراج بزرگ‌ترین سکه طلای جهان

وین: بزرگ‌ترین سکه طلای جهان قرار است به‌زودی در مرکز حراج دوروتئم اتریش به‌فروش برسد. این سکه که 53‌سانتی‌متر قطر دارد نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

روی این سکه ارزش آن یک میلیون دلار کانادا(970‌هزار دلار آمریکا) حک شده است اما با توجه به افزایش قیمت طلا بدون شک این سکه با قیمتی بسیار بالاتر فروخته خواهد شد. حتی در صورت ذوب‌کردن این سکه قیمت طلای آن اکنون حدود 9/3‌میلیون دلار است.

روی یک‌طرف این سکه تصویر ملکه الیزابت دوم، رئیس رسمی دولت کانادا و سمت دیگر آن تصویر 3‌برگ درخت افرا  به‌عنوان نماد ملی کانادا حک شده است.این سکه متعلق به یک شرکت سرمایه‌گذاری اتریشی است که به‌تازگی ورشکستگی خود را  اعلام کرده است.

تلاش پیرمرد 94‌ساله برای رکوردشکنی

لندن: یک پیرمرد 94‌ساله انگلیسی این روزها در تلاش است تا رکورد سرعت با هواپیمای سبک خود را بشکند. این خلبان بازنشسته نیروی‌هوایی انگلیس  که به‌عنوان بدلکار در فیلم‌های جیمز‌باند هم ایفای نقش کرده است می‌خواهد با پرنده خاص از نوع اتوجایرو خود به سرعت 225 کیلومتر در ساعت برسد.

اتو‌جایرو وسیله پرنده‌ای است که همانند هواپیما موتور پیشرانه دارد اما نیروی بالابرنده آن از چرخش پره‌های بالای آن(مانند بالگرد) تامین می‌شود. این نظامی که در جنگ‌جهانی دوم هم حضور داشته است می‌گوید برای این رکوردشکنی مجبور خواهد بود به فرانسه یا آمریکا سفر کند چون متاسفانه سازمان هوانوردی انگلیس با تلاش وی برای رکوردشکنی مخالفت کرده است.

کشف قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان

ایروان: باستان‌شناسان به‌تازگی توانسته‌اند قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان را در جنوب شرقی ارمنستان و در نزدیکی مرز این کشور  با ایران وترکیه کشف کنند. این لنگه‌کفش به عقیده کارشناسان 5‌هزار و 500‌سال قدمت دارد و به‌خاطر هوای خشک و خنک داخل غار آرنی-1‌سالم مانده است.

محققان می‌گویند این کفش از یک تکه‌چرم گاو درست شده و شکل دوخت آن نشان می‌دهد که قرار بوده قالب پای صاحب آن باشد. داخل این لنگه‌کفش هم پر از علف بوده است که حدس زده می‌شود صاحب آن قصد داشته به این وسیله پای خود را گرم نگه دارد. هنوز مشخص نیست این کفش، زنانه یا مردانه بوده است اما با اندازه‌های کنونی اندازه آن 38 تخمین زده می‌شود.

کد خبر 109518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز